Cand vine vorba de Mercedes-Benz Clasa S, oamenii o asociaza intotdeauna cu luxul, rafinamentul si confortul regal. In mod traditional, tot sedanul mare este cel care primeste principalele inovatii ale producatorului german.
Dar cu AMG S 63 E Performance (un nume destul de lung, unele persoane sunt cu siguranta de acord cu acest lucru…), vorbim acum partea sportiva a unui vehicul care intra acum in joc si care nu a mai jucat niciodata aceasta carte.
Acest lucru se observa mai intai la exterior, cu un logo Mercedes-Benz de mari dimensiuni pe grila si sosirea emblemei AMG la capota. Acest lucru inseamna ca acesta este primul Mercedes-Benz Clasa S care nu are o stea cu trei puncte aplicata vertical pe partea din fata. Inovatie sau sacrilegiu? Ramane de vazut…
La exterior, aceasta versiune AMG se deosebeste de celelalte modele S-Class prin insertiile din fibra de carbon (bare de protectie fata si spate, spoiler, oglinzi si panouri basculante). Rotile sunt, de asemenea, speciale, avand un diametru de 20 de inci. Dar partile optionale ale vehiculului sunt de 21 de inci si adapostesc discuri de frana gigantice. Acestea din urma, prinse de etriere destul de puternice, pot fi realizate din carbon-ceramica, ca optiune.
In habitaclu, se poate beneficia, desigur, de toate echipamentele de confort si siguranta ale unui S-Class “normal”. Lista de optiuni ar trebui sa ii satisfaca pe cei mai pretentiosi clienti, atata timp cat acestia sunt pregatiti sa plateasca un pret ridicat pentru ele. Acestea fiind spuse, S 63 se diferentiaza de alte modele prin volanul specific AMG, scaunele special concepute si o interfata multimedia care incorporeaza o grafica ce nu se regaseste pe alte S-Class. Tabloul de bord din fibra de carbon este, de asemenea, un element distinctiv, dar Mercedes-Benz a explicat ca, in cele din urma, se va putea opta pentru acest material in intreaga gama.
V8 hibrid ultra-rapid
Sub capota lui S 63 E Performance se afla cunoscutul V8 AMG biturbo de 4 litri. Spre deosebire de modelele anterioare, insa, motorul cu 8 cilindri este combinat cu un sistem hibrid plug-in. Motorul pe benzina ocupa tot spatiul din fata, in timp ce bateria de 13,1 kWh si motorul electric se muta in spate. Autonomia nu a fost inca anuntata, dar, conform masuratorilor europene (WLTP), ar fi posibil sa se parcurga 33 km fara a folosi combustibil.
Puterea combinata a acestui grup motopropulsor este de 791 CP si 1.055 Nm de cuplu! Acestea sunt cifre impresionante si sunt sustinute de o accelerare rapida. S 63 este capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 3,3 secunde, ceea ce este mai rapid decat multe masini sport de lux. Daca ne gandim ca aceasta masina cantareste aproximativ 2.600 kg pe cantar, Mercedes-AMG a realizat o adevarata performanta tehnica.